Opis projektu
Realizacja projektu związana jest z odpowiednim wyposażeniem klasy oraz pełnym przygotowaniem nauczycieli do korzystania z różnorodnej funkcjonalności pracowni. Dostosowanie sali lekcyjnej polegałoby na: odmalowaniu pomieszczenia, dostosowaniu instalacji elektrycznej, a następnie wyposażenie jej w odpowiedni sprzęt, który stworzy nowoczesne laboratorium językowe, z możliwością wykorzystania jej również jako pracownia informatyczna. Projekt przewiduje: w 18 stanowisk uczniowskich wyposażone w słuchawki. Stoliki i krzesełka uczniowskie w pełni ergonomiczne. Wszyscy uczniowie skierowani będą w stronę nauczyciela i tablicy co zapewni im płynność w wykonywaniu zadań i poleceń. Biurko nauczyciela wyposażone we wbudowany do blatu monitor z hartowana szybą pozwoli na szybkie planowanie i zmienianie organizacji procesu dydaktycznego. To rozwiązanie spowoduje, że monitor nie będzie zasłaniał dzieciom obrazu na tablicy interaktywnej.
Kolejnym etapem prac będzie zaplanowanie i przeprowadzenie szkoleń nauczycieli języka angielskiego do pracy z pracownią językową. Szkolenia powinny być przeprowadzone przez podmioty odpowiedzialne za wykonanie pracowni. Poznanie przez nauczycieli pełnej funkcjonalności i możliwości laboratorium językowego zapewni najlepsze jego wykorzystanie na rzecz dzieci. Sami nauczyciele odniosą swoje kompetencje w zakresie pracy z nowoczesnymi technologiami.
Pracownia wyposażona będzie w wysokiej jakości komputer, który przejmie rolę magnetofonu, odtwarzacza płyt CD. Będzie można dokonywać cyfrowych nagrań materiału językowego, sterować pracą projektora, tablicy multimedialnej i dystrybuować sygnał audio do poszczególnych dzieci. Nauczyciel będzie mógł dokonywać nagrań dialogów i rozmów uczniów prowadzonych w języku angielskim, rejestrować je na dysku za pośrednictwem rejestratora dźwięku. Taki materiał może służyć do indywidualnej pracy z dziećmi w celu korygowania błędów przez nie popełnianych, pozwoli uczyć poprawnej wymowy i posługiwania się językiem obcym. Sterowanie pracownią odbywa się w pełni za pomocą wbudowanego do blatu monitora bezdotykowego.
Minimalne wyposażenie: jednostka centralna systemu pracowni - 1szt, monitor dotykowy 21,5"Full HD zintegrowany z blatem biurka nauczyciela - 1szt., program do zarządzania
klasopracownią z komputera -1szt., słuchawki Standard BL-888 z mikrofonem - 19 szt., okablowanie systemowe - 18 szt., głośnik do zabudowy w biurku nauczyciela z wzmacniaczem - 2 szt., biurko nauczycielskie-1szt., stolik uczniowski 2 osobowy PJ Interaktin SIA2 - 9 szt., krzesło obrotowe - 1 szt., krzesło szkolne CLASSIC -rozmiar 6 - 18 szt., komputer stacjonarny do pracowni - 1 szt, monitor interaktywny co najmniej 65'' - 1 szt.
Uzasadnienie przedmiotowego projektu
Utworzenie pracowni językowej jest uzasadnione współczesnymi potrzebami dzieci już od najmłodszych lat . Założenia edukacyjne polskiej szkoły nakładają na nauczycieli obowiązek jak najlepszego przygotowania uczniów do kolejnego etapu edukacyjnego, które potwierdzane jest wynikami zewnętrznego sprawdzianu w klasie VIII. By sprostać tym obowiązkom przedszkole i szkoła winny stworzyć dzieciom jak najlepsze warunki do nauki języków obcych. Pracownia językowa otworzy przed dziećmi nowe możliwości pozwalając im w nowoczesny i efektywny sposób nabyć i utrwalić umiejętności językowe. Wyposażenie szkoły w nowoczesne laboratorium językowe przyczyni się do realizacji potrzeb edukacyjnych uczniów poprzez lepsze ich przygotowanie do posługiwania się językiem obcym, niwelowane najtrudniejszej do pokonania bariery, jaką jest lęk przed mówieniem.