Problem z załadowaniem strony? Kliknij tutaj

projekt Nr 21

21. Pracownia językowa w Szkole Podstawowej nr 3 im. Adama Mickiewicza


Lokalizacja

Szkoła Podstawowa nr3 im Adama Mickiewicza w Kraśniku

Opis projektu

Głównym założeniem projektu jest podniesienie kompetencji językowych wśród uczniów SP3 w Kraśniku poprzez utworzenie nowoczesnej pracowni językowej. W sali tej uczniowie będą rozwijać swoje umiejętności językowe podczas lekcji języka angielskiego i hiszpańskiego. To inwestycja w rozwój kompetencji językowych i kształcenie dzieci i młodzieży.
Na realizację projektu będzie składało się odpowiednie przygotowanie sali lekcyjnej oraz przygotowanie nauczycieli do korzystania z niej. Dostosowanie sali lekcyjnej będzie polegało na odmalowaniu pomieszczenia, dostosowaniu instalacji elektrycznej a następnie wyposażenie jej w odpowiedni sprzęt, który stworzy nowoczesne laboratorium językowe. Projekt przewiduje przygotowanie 22 stanowisk dla uczniów wyposażonych w słuchawki. Ustawienie stolików w formie podkowy przyczyni się do zwiększenia efektywności procesu nauczania. Biurko nauczyciela wyposażone w wbudowany w blat monitor z hartowaną szybą pozwoli na szybkie zarządzanie procesem dydaktycznym .
Pracownia językowa umożliwi skoncentrowanie się na poprawnej wymowie uczniów poprzez różnorodne ćwiczenia fonetyczne. Nauczyciel będzie mógł z łatwością ocenić i udoskonalić wymowę każdego ucznia dzięki dostępnym narzędziom i technologii.

Minimalne wyposażenie pracowni:
• wyposażenie elektroniczne pracowni wraz z oprogramowaniem,
• słuchawki Standard z mikrofonami – 22 szt.,
• okablowanie systemowe – 11 kompletów na 22 stanowisk,
• głośniki  do zabudowy w biurku nauczyciela– 1 komplet 2 szt.,
• biurko nauczycielskie – 1szt.,
• krzesło obrotowe – 1 szt.,
• stanowiska dla uczniów – 22 szt.
Pracownia językowa będzie zaprojektowana tak, aby nauczyciel mógł zarządzać jej działaniem z dowolnego miejsca w Sali lekcyjnej. Dzięki temu będzie mógł monitorować postępy i udzielać wsparcia uczniom indywidulanie lub w grupach.

Uzasadnienie przedmiotowego projektu

Jedną z kluczowych kompetencji jest umiejętność posługiwania się językiem obcym. Nauce języka bardzo często towarzyszy strach przed mówieniem. Nauka w pracowni językowej zniweluje ten strach, uczniowie będą mogli swobodnie powtarzać wyrazy i zwroty nie słysząc siebie nawzajem.
Pracownia językowa umożliwi elastyczną konfigurację par i grup konwersacyjnych. Nauczyciel będzie mógł dostosować skład grup na podstawie poziomu językowego i indywidualnych potrzeb uczniów, co przyczyni się do bardziej efektywnego procesu nauczania.
Dzięki wykorzystaniu pracowni językowej, nauczyciel będzie mógł skupić się na rozwijaniu różnorodnych umiejętności językowych uczniów. Interaktywne ćwiczenia, natychmiastowa informacja zwrotna i indywidualne podejście przyczynią się do wyższej skuteczności nauczania i szybszego postępu uczniów.