Problem z załadowaniem strony? Kliknij tutaj

projekt Nr 25

25. Absolutnie odjazdowa terminalowa pracownia komputerowa w Szkole Podstawowej nr 6


Lokalizacja

Szkoła Podstawowa nr 6, ul. Grunwaldzka 2

Opis projektu

Głównym celem projektu jest podniesienie kompetencji cyfrowych u uczniów SP 6 Kraśnik poprzez utworzenie nowoczesnej terminalowej pracowni komputerowej.
W dzisiejszych czasach gdy technologia odgrywa kluczową rolę w procesie edukacji, szkoły, uczelnie i inne instytucje edukacyjne często potrzebują nowoczesnych i wydajnych komputerów do realizacji programów nauczania oraz zapewnienia dostępu do zasobów internetowych. Wprowadzenie nowoczesnego sprzętu komputerowego w instytucjach edukacyjnych może znacząco ułatwić proces nauczania. Komputery umożliwiają nauczycielom korzystanie z różnorodnych narzędzi i materiałów edukacyjnych, co prowadzi do bardziej interaktywnych lekcji. Poprzez dostęp do internetu uczniowie mają możliwość zdobywania wiedzy na szerszą skalę korzystając z zasobów online.
Sprzęt komputerowy umożliwia także tworzenie i prezentacje multimedialnych materiałów dydaktycznych, co sprawia że nauka staje się bardziej atrakcyjna i angażująca. Pracownia terminowa to alternatywa dla tradycyjnych stanowisk komputerowych. Zastosowanie terminali komputerowych niesie za sobą szereg korzyści administracyjnych, finansowych, związanych z bezpieczeństwem a także komfortem pracy ucznia oraz nauczyciela. Jest to platforma którą można rozbudowywać o dodatkowe komponenty tworząc np pracownię językową. przyrodniczą. laboratoryjną czy też interdyscyplinarną przestrzeń edukacyjną przeznaczoną do pracy projektowej. W ramach realizacji projektu zostaną zakupione 24 stanowiska terminalowe wraz z peryferiami: monitor, klawiatura, mysz,  stanowisko nauczycielskie typu aAIO, serwer, licencje wraz z oprogramowaniem.

Uzasadnienie przedmiotowego projektu

Pracownia komputerowa w szkole zwykle kojarzy nam się z salą w której znajduje się kilka lub kilkanaście komputerów stacjonarnych lub laptopów. Stacje te pracują często w oparciu o skomplikowaną domenę utrudniającą szybkie efektywne zarządzanie. Z uwagi na wiek istniejących pracowni komputerowych oraz ich nieprawidłową obsługę/konserwację większość z nich nie pracuje już pod kontrolą domeny lub zgodnie z założeniami pracowni,co jeszcze bardziej utrudnia przeprowadzanie zajęć informatycznych. Coraz popularniejszym w salach informatyczny staje się rozwiązanie, w którym uczeń nie posiada własnego komputera a stanowisko wyposażone jest tylko w monitor, klawiaturę oraz mysz. Jednostkę centralną komputera zastępuje się terminalem komputerowym czyli niewielkim urządzeniem, dzięki któremu możemy współdzielić zasoby naszego serwera. Zastosowanie takiego rozwiązania maksymalnie ułatwia obsługę pracowni komputerowej w szkole.