Problem z załadowaniem strony? Kliknij tutaj

projekt Nr 6

6. Strefa Małych Geniuszy w Tęczowym Zakątku.


Lokalizacja

Przedszkole Miejskie nr 2 w Kraśniku
ul. Jana Matejki 1
23-204 Kraśnik

Opis projektu

Celem projektu jest stworzenie innowacyjnej, interaktywnej przestrzeni edukacyjnej dostępnej dla najmłodszych mieszkańców miasta Kraśnik, która ma na celu promowanie edukacji przez zabawę i integrację . Przestrzeń ma być dostosowana  dla dzieci w wieku przedszkolnym, oferując ciekawe i rozwijające aktywności. Planowane działania obejmują zakup, transport i montaż urządzeń edukacyjnych, które poprzez zabawę rozwijają różnorodne umiejętności i wiedzę.
Założenia i cele projektu:
- Promocja edukacji przez zabawę: Głównym założeniem projektu jest udostępnienie dzieciom różnorodnych urządzeń edukacyjnych, które w interaktywny sposób uczą podstawowych praw fizyki, ekologii i rozwijają kreatywność.
- Integracja : Przestrzeń ma być dostępna  dla dzieci w wieku przedszkolnym miedzy 2,5-a 6 rokiem życia ,  pozwoli na integrację różnych grup wiekowych oraz wspólne spędzanie czasu .
- Wzrost świadomości ekologicznej: Dzięki takim urządzeniom jak Eko-memory, uczestnicy będą mieli okazję uczyć się poprzez zabawę o ochronie środowiska oraz ekologii.
Planowane urządzenia edukacyjne:
a). Film animowany: urządzenie animujące z pewnością zaciekawi dzieci, a przy tym w prosty sposób wyjaśni dawne zasady tworzenia filmów animowanych. Urządzenie wspomaga kreatywność, angażuje i inspiruje do tworzenia własnych animacji, które można wykonać również w warunkach domowych.
b). Głuchy telefon: Tradycyjna zabawa, która rozwija umiejętności komunikacyjne, słuchowe i refleksyjne, ucząc jednocześnie, jak komunikacja ulega zmianie w procesie przekazywania informacji.
c). Eko-memory: Interaktywna gra edukacyjna, mająca na celu uświadomienie dzieci i dorosłych na temat ekologii.
d). Krzywe zwierciadła: Urządzenia, które poprzez deformację obrazu uczą zasad optyki i zjawisk związanych z odbiciem światła, a jednocześnie dostarczają mnóstwo śmiechu i zabawy.
e). Koło optyczne: Urządzenie ilustrujące działanie różnych zjawisk optycznych, które przyciąga zarówno dzieci, jak i dorosłych, ucząc poprzez obserwację efektów wizualnych.
f).  „Czyja to twarz?”: Interaktywna zabawa polegająca na odgadywaniu znanych postaci poprzez stopniowe odsłanianie fragmentów twarzy – ćwiczenie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej.

Korzyści dla mieszkańców:
1). Zwiększenie dostępności atrakcyjnych form edukacji przez zabawę dla dzieci .
2). Stworzenie miejsca spotkań dla różnych grup wiekowych, wspierającego integrację społeczną.
3). Poprawa jakości przestrzeni publicznej w Kraśniku poprzez dodanie nowoczesnych, estetycznych i funkcjonalnych urządzeń edukacyjnych.
4). Rozwój zainteresowań nauką, technologią oraz ekologią w przystępnej formie.

Uzasadnienie przedmiotowego projektu

Celem projektu jest stworzenie interaktywnej przestrzeni edukacyjnej w Kraśniku, która łączy naukę z zabawą i integruje dzieci z różnych grup wiekowych. Poprzez nowoczesne urządzenia edukacyjne, przestrzeń ta będzie rozwijać umiejętności poznawcze i świadomość ekologiczną dzieci. .Z perspektywy społecznej i edukacyjnej, wdrożenie projektu jest konieczne, aby:
1. Stworzyć atrakcyjną przestrzeń publiczną, która łączy zabawę z nauką i angażuje dzieci różnych grup wiekowych.
2. Zachęcić mieszkańców do aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu, co wpłynie pozytywnie na zdrowie i dobre samopoczucie.
3. Zintegrować społeczność przedszkolną , tworząc miejsce spotkań, które promuje międzypokoleniową wymianę doświadczeń i wspólne aktywności.
4. Odpowiedzieć na potrzebę rozwoju infrastruktury edukacyjnej poprzez nowoczesne formy edukacji, które są bardziej angażujące i dostosowane do współczesnych potrzeb dzieci, młodzieży i dorosłych.