Opis projektu
ŚWIETLICA SZKOLNA TO MIEJSCE SZCZEGÓLNE. CZAS OD ZAKOŃCZENIA ZAJĘĆ OBOWIĄZKOWYCH, DO MOMENTU ODBIORU DZIECKA ZE ŚWIETLICY WINIEN BYĆ PRZESTRZENIĄ W KTÓREJ UCZNIOM ZAPEWNIONA JEST PRZESTRZEŃ DO ROZWOJU, DO BUDOWANIA RELACJI, DO ODNAJDYWANIA SWOICH TALENTÓW, ALE RÓWNIEŻ DO WYPOCZYNKU. ŚWIETLICA SZKOLNA, CIESZĄCA SIĘ BARDZO DUŻYM POWODZENIEM, MA BYĆ KUŹNIĄ TALENTÓW, MIEJSCEM GDZIE MOŻNA KREATYWNIE SPĘDZIĆ CZAS PO LEKCJACH, ALE TAKŻE NAUCZYĆ SIĘ NOWYCH UMIEJĘTNOŚCI. W RAMACH REALIZACJI PROJEKTU ŚWIETLICA SZKOLNA WYPOSAŻONA ZOSTANIE W NOWOCZESNY SPRZĘT UMOŻLIWIAJĄCY WARTOŚCIOWĄ, CIEKAWĄ ZABAWĘ ORAZ RELAKS I WYPOCZYNEK. CAŁKOWITA POWIERZCHNIA 75 M2 ZOSTANIE PODZIELONA NA 2 GŁÓWNE STREFY- EDUKACYJNO-WYPOCZYNKOWĄ ORAZ MULTIMEDIALNĄ. JEDNĄ Z NAJWAŻNIEJSZYCH BĘDZIE OCZYWIŚCIE STREFA PRZEZNACZONA DO NAUKI, KTÓRA – ODPOWIEDNIO UMEBLOWANA (ZAKUPIONE ZOSTANĄ NOWOCZESNE MEBLE-SZAFY, PÓŁKI I REGAŁY, STOLIKI, KRZESEŁKA, SIEDZISKA, KANAPY I PUFY, PANELE WYGŁUSZAJĄCE, MATY PODŁOGOWE) ORAZ OŚWIETLONA– ZAPEWNI WYGODNE WARUNKI DO ODRABIANIA PRAC DOMOWYCH, NAUKI DO SPRAWDZIANÓW CZY ZGŁĘBIANIA WIEDZY Z PASJONUJĄCEJ DZIECKO DZIEDZINY. Z POWODZENIEM MOŻNA POŁĄCZYĆ JĄ Z MIEJSCEM DO KREATYWNYCH ZABAW LUB INNYCH ROZRYWEK JAK NP. GRY W PLANSZÓWKI. ZA POMOCĄ OPTYMALNEGO USTAWIENIA MEBLI I AKCESORIÓW W ŁATWY SPOSÓB MOŻNA WYTYCZYĆ RÓWNIEŻ MIEJSCE RELAKSU, KĄCIK CZYTELNICZY CZY PRACOWNIĘ PLASTYCZNĄ. CZĘŚĆ MULTIMEDIALNA ZOSTANIE WYPOSAŻONA W PODŁOGĘ INTERAKTYWNĄ, 3 STANOWISKA KOMPUTEROWE, MONITOR INTERAKTYWNY, NOWOCZESNE NAGŁOŚNIENIE ORAZ ROBOTY EDUKACYJNE- Z TEGO POMIESZCZENIA W RAMACH TERAPII, ZAJĘĆ REWALIDAYCJNYCH, A TAKŻE ZAJĘĆ DODATKOWYCH KORZYSTAĆ BĘDĄ WSZYSCY UCZNIOWIE. NOWOCZESNA ŚWIETLICA POWINNA BYĆ PRZYTULNA, ATRAKCYJNIE WYPOSAŻONA, ALE WINNA RÓWNIEŻ GWARANTOWAĆ POCZUCIE BEZPIECZEŃSTWA.
Uzasadnienie przedmiotowego projektu
CELEM PROJEKTU JEST STWORZENIE INSPIRUJĄCEJ PRZESTRZENI W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANA PAWŁA II DLA UCZNIÓW ORAZ LOKALNEJ SPOŁECZNOŚCI, SPRZYJAJĄCEJ UMACNIANIU DIALOGU SĄSIEDZKIEGO I MIĘDZYPOKOLENIOWEGO. MYŚLĄC O SZKOLE, CZĘSTO ZAPOMINAMY O TYM, ŻE JEJ INTEGRALNĄ I – WBREW NIEKTÓRYM PRZEKONANIOM – BARDZO ISTOTNĄ CZĘŚCIĄ JEST ŚWIETLICA. JEJ PODSTAWOWYM CELEM JEST ZAPEWNIENIE BEZPIECZEŃSTWA UCZNIOM, KTÓRZY CZEKAJĄ NA LEKCJE LUB NA ODEBRANIE PRZEZ RODZICÓW. POWINNA JEDNAK NIE TYLKO PEŁNIĆ FUNKCJĘ POCZEKALNI, ALE DOBRZE ORGANIZOWAĆ SPĘDZANY W NIEJ CZAS. CZĘSTO JEST TO KILKA GODZIN, KTÓRE MOŻNA EFEKTYWNIE WYKORZYSTAĆ, INSPIRUJĄC UCZNIÓW NIE TYLKO DO NAUKI, ALE TAKŻE DO ROZWIJANIA ZAINTERESOWAŃ ORAZ ZAWIERANIA PRZYJAŹNI I INTEGROWANIA SIĘ Z KOLEGAMI Z INNYCH KLAS. ŚWIETLICA POWINNA BYĆ WIĘC MIEJSCEM, KTÓRE ZAPEWNIA OPIEKĘ ORAZ ŻYCZLIWĄ POMOC, NP. PRZY ODRABIANIU LEKCJI LUB ROZWIĄZYWANIU KONFLIKTÓW ORAZ KREATYWNĄ PRZESTRZENIĄ, INSPIRUJĄCĄ DO POSZUKIWAŃ TALENTÓW I Z